Wednesday, December 30, 2009

Nenek Kerepek

semalam aku kuar mkn mlm ngan kakak aku kat medan selera "bumbung biru" lembah keramat. ktorg panggil bumbung biru sebab xtau nk panggil ape so disebabkan bumbung dia biru yang membezakan ngan kedai lain, ktorg bg la name "medan selera bumbung biru".

ok2...berbalik pada apa aku nk ceritakan ni..semalam masa aku mkn malam tu punye la penuh ngan umat manusia nk berborak pon kene menjerit dah masing2 nk memekak. ade bawak family, ade yang lepak ngan member dan ade jugak yang mkn bersama2 awek diorg. korang bayangkn org punyelah penuh sampai nk cari meja pun susah tp nasib baik la ade meja kosong mase ktorg dtg tu.

kami order sate 15, nasi goreng, ikan siakap masak masam manis, telur dadar n cup cake. mkn cuma 3 org, aku, kakak aku, n abg ipar mmg xhabis mkn mase tu. banyak xabis aku pun dah kenyang giler.

tibe2 datang seorang nenek tua menghampiri meja, dengan suara yang lemah dan muka yang kelesuan dia menawarkan kerepek2 yang dia bawak dalam 1 beg plastik oren besar. aku tgk nenek tu keluarkan kerepek dalam plastik tu pun macam xlarat. abg iparkan aku pon beli la 3 jenis kerepek berharga rm10

lepas tu nenek tu pun beredar...

dari 1 meja ke meja yang lain nenek tu pegi..kesian aku tgk dia sebab sepatutnya dalam mase umur dia macam ni dia sepatutnya duduk dalam rumah yang selesa main dengan cucu2. ini tidak dlam keadaan dia macam tu uzur je aku tgk dia masih mengerah tenaga tok cari duit.

akhir skali aku tgk dia duduk kepenatan dengan beg plastik oren besar disisi dia. ntah berapa sangat la org yang nk beli kerepek dia dalam sehari........

0 comments:

Post a Comment