Saturday, January 30, 2010

Handphone Baru Xpressmusic

ini la rupa hanphone baru aku. handphone ni jugak handphone pertama yang aku beli sendiri menggunakan duit hasil titik peluh aku bekerja.puas betul. selama ni aku pinjam kakak dan ibu aku. handphone pertama aku macam biasa lar dulu sume org pakai 3310, itu ibu aku punya. lepas tu aku up skit pakai 3120 kakak aku punye. ble ibu aku beli enset baru aku pakai enset lame dia iaitu 3200. sume aku pakai handphone subsidi. so bile aku dah ade duit skit skang ni aku tak nak la bergantung lagi so aku nk handphone sendiri.

cerita dia bermula cam ni macam korg tau aku skang buat praktikal so ade la duit skit. satu ari tu kawan aku edi ckp ade jualan murah handphone kat Jelatek diskaun sampai 70%. apalagi balik keje aku trus pegi.sampai sana handphone banyak IPHONE and BLACBERRY tp dari China. jual IPHONE harga RM200 tp xde kualiti untuk buat saje2 or belagak boleh lar. aku kena cari handphone yang sesuai dgn diri aku. so balik rumah je trus aku bt survey kat internet. target aku adalah 3G, kamera dan muzik, akhirnya malam tu aku target aku nk beli Xpressmusic

esoknya ari sabtu aku keluar cari kedai handphone. mula2 aku pegi kat Permata. macam dah tau2 aku nk cari handphone diorg ade buat jualan murah handphone CSL plak kat sane. bila aku tgk2 CSL ni xbape bagus function dalam dia nampak xkemas. harga dia murah tp paparan icon dan function dia kurang menarik, colour dia pun xmenyerlah masih berpetak2. aku merayau lg destinasi seterusnya aku ke CARREFOUR Wangsa Maju. sana banyak jual handphone kata qila kawan ku. lepas aku survey2 aku terpaksa buang hasrat aku nk handphone 3G sbb lari bajet aku. tp tetap aku nk Xpressmusic. akhirnya ade la 5130, kamera 2.0 megapixel xde 3G. mula2 ade 1 kedai ni offer aku RM450 ngan memory 1GB. bile aku jalan2 lg aku jumpe handphone sama harga RM360. hahah mmg murah so aku tambah memory 2GB hanya RM20. mission aku ari nie berjaya. ini la hasilnya

0 comments:

Post a Comment