Sunday, January 31, 2010

Ikan masak pedas

semalam ngan ari ni ibu, ayah dan adik aku pergi ke melaka. so aku tinggal org kat rumah. mula2 aku xtau pun mane parent aku pergi. tau2 bangun pagi diorg dah xde. aku tau pun sbb kakak aku balik kejap ke rumah. aktivit aku semalam adalah beli handphone. balik jer aku masak nasi lepas tu aku keluar kan ikan kembung dalam peti ais. aku masak ikan masak pedas. aku hentam jer.
  • ikan 2 ekor
  • bawang merah sebiji
  • bawang putih se ulas (betol ke bahasa aku?)
  • sambal yg telah dicincang halus
lalu aku masuk kn semuanye ke dalam satu kuali. disebabkan ikan aku xcukup kunyit maka isi ikan aku terkeluar dari tulang dia. isi perut pun ade tertinggal skit pada bahagia kepala. tp xpe aku je yg makan. sbb utama aku xnk masak kalo ade org kt rumah sbb aku xmo kene kritik dan yang paling penting kalo sakit perut pun aku sorg jer. hahah.

alhamdulillah aku xsakit prut penangan menu aku tu. ermmm ari ni ape aku nk masak. maybe ikan masak kicap kot. sayur aku xbt sbb aku hanya tau masak sayur guna kacang panjang jer. kalo pakai sayur lain aku xbape yakin.

0 comments:

Post a Comment